Verbeterd Kwaliteitspaspoort door samenwerking

In 2012 start Defacto als eerste softwarebedrijf met het digitale Kwaliteitspaspoort (KPP). Tot 2015 verbeteren we het paspoort steeds met kleine stappen op basis van klantvragen. In 2015 stellen we een groep klanten, waarvan we input hebben gekregen, samen. Vanuit deze klantgroep krijgen we vragen die voor ons erg interessant zijn voor de verbeteringen van de functionaliteiten van ons product. Door naar alle input van onze klanten te luisteren laten we ons product zo goed mogelijk aansluiten bij wat er door 'de markt' van ons gevraagd wordt.

Bevoegd- en bekwaamheid steeds meer bij afdelingen en teams

Het blijkt in de praktijk dat de regie op bevoegd- en bekwaamheid meer en meer bij de afdelingen en teams zelf ligt. De verantwoordelijkheid lígt er vaak zelfs al, maar de tools om dit te faciliteren ontbreken vaak nog. Daar zijn we dan ook meteen op ingesprongen. Leidinggevenden kunnen hun eigen afdelingsprofielen maken en koppelen aan die van hun medewerkers. Dit was eerst voornamelijk een centrale taak. Ook kunnen ze vrijstellingen geven en bepaalde vereisten voor een medewerker op 'niet van toepassing' zetten wanneer deze bepaalde vereiste niet nodig is. Hierdoor zijn afdelingen en teams veel meer in staat om zelf de regie te pakken.

Het Kwaliteitspaspoort delen met collega's

Nóg iets moois dat hieruit voortgekomen is; gebruikers kunnen hun eigen Kwaliteitspaspoort delen met die van collega's. De medewerker die het systeem gebruikt, heeft zelf de controle over het delen. De gebruiker kan kiezen met welke collega's er gedeeld wordt en kan het delen ook stoppen. In het systeem kan meteen aangegeven worden wie zijn of haar teamleider is.

Intuïtiever

Het paspoort is ook intuïtiever gemaakt, waardoor de gebruiker veel gemakkelijker leerpaden kan inzien, praktijkervaring kan invoeren en inschrijvingen op cursussen kan doen.

Eerste versies nieuwe Kwaliteitspaspoort

De eerste versies van het nieuwe Kwaliteitspaspoort zijn inmiddels geïmplementeerd bij een gedeelte van onze klantgroep. De nieuwste versie wordt nu stap voor stap bij al onze klanten ingevoerd, zodat iedereen gebruik kan maken van de sterk verbeterde functionaliteiten.

Samen met onze klanten blijven we kijken naar verbeteringen, zodat het Kwaliteitspaspoort zo optimaal mogelijk wordt ingezet!


Wil je ook graag input doorgeven of meer informatie over onze producten? Neem dan contact op met Gerwin of bel naar 050-3144832.

Meer artikelen

  1. Wij zijn ISO gecertificeerd!

    Wij zijn ISO gecertificeerd!

    Met gepaste trots kunnen we melden dat Defacto vanaf heden ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd is en aldus voldoet aan de voorschriften op het gebied van kwaliteit, milieumanagement, informatieveiligheid en informatiebeveiliging... Lees verder
  2. Workshop “Hoe je met e-learning je toekomst vorm kunt geven"
  3. ‘Leren is werken, werken is leren’

    ‘Leren is werken, werken is leren’

    De randvoorwaarde voor een lerende organisatie ‘Werken is leren, leren is werken’. Dit is het motto van de academie van het MUMC (Maastricht University Medical Center). Een motto dat, hoe langer ik erover nadenk zich steeds meer bij mij nestelt als... Lees verder
  4. Waardevolle kennis delen met LearningSpaces
  5. LearningSpaces op Websummit 2016

    LearningSpaces op Websummit 2016

    WebSummit, Europa's grootste technologiebeurs, vond plaats van 7 tot en met 11 november in Lissabon Portugal. LearningSpaces was één van de uitgenodigde start-ups om daar met mensen te praten over het product, onze activiteiten en om feedback te krijgen... Lees verder