Wat anderen over ons zeggen

  • We zijn klant van het eerste uur en dat is niet voor niks. We zijn meegegroeid met Defacto en de ontwikkelingen. De samenwerking is altijd heel plezierig. Het sterkste punt vind ik dat Defacto niet pas gaat nadenken over de software als de klant het vraagt, maar dat ze meedenken met de klant en de ontwikkelingen in de markt. Als softwareleverancier zijn ze niet alleen ICT-technisch sterk, maar ook inhoudelijk goed.

    CAPP LMS heeft een plezierige interface die heel laagdrempelig is en makkelijk te gebruiken. Een beetje à la Netflix, dat kent en kan ook iedereen. Onze medewerkers zijn heel positief dankzij het gebruiksgemak. Het systeem is voor alle medewerkers toegankelijk, ook al ben je drie keer van afdeling geswitcht binnen het ziekenhuis, dat maakt niet uit, je kan er overal en altijd bij.

    Ik merk bij de diverse afdelingen in het ziekenhuis dat ze met CAPP LMS veel meer zelf de regie kunnen nemen. Bijvoorbeeld als het gaat om het monitoren en beheren van het Kwaliteitspaspoort. Dat wordt als zeer positief ervaren, want afdelingen vinden het plezierig om zelf aan het stuur te zitten.

    Eigen regie zit ook in het beleid dat al we sinds jaar en dag hebben op het gebied van ons leeraanbod. Naast de verplichte cursussen en trainingen bieden we ook veel op het gebied van soft skills aan. Medewerkers zijn vrij om te kiezen en kunnen ook snuffelen aan dingen die ze interessant vinden. Bijvoorbeeld een e-learning samenwerking, feedback geven of team building.

    Trudie de Vrij
    Trudie de Vrij
    Hoofd Organisatieontwikkeling
  • Het Spaarne Gasthuis heeft een visie op leren die draait om leren op de werkplek, van en met elkaar, waarbij medewerkers zelf de keuze maken hoe waar en wanneer ze leren. Dus toen we op zoek gingen naar een LMS, wilden we een systeem dat hierbij aansluit. Mijn droom lag bij een combinatie van een interactieve leeromgeving waarbij je een portfolio op kan bouwen en resultaten kan registreren.

    We vinden dat onze medewerkers zichzelf moeten kunnen ontwikkelen, maar ook op de manier zoals zij dat willen. Dus het moet niet zo zijn dat de organisatie zegt dat er een e-learning is om bijvoorbeeld een infuus in te kunnen brengen, die je dan als medewerker moet maken. Wat in CAPP LMS zo mooi is, is dat je binnen die cursus kunt kiezen uit onderdelen die bij jou passen. Het kan zijn dat je alleen een toets doet of een e-learning, of je kijkt een instructiefilmpje of je leest het protocol. CAPP LMS biedt ons manieren om flexibeler om te gaan met lesaanbod. Dus we vullen een cursus met verschillende opties waar mensen zelf uit kunnen kiezen.

    We proberen het LMS ondersteunend te laten zijn en niet leidend. We zeggen als ziekenhuis dat we deskundige medewerkers hebben, met veel vakkennis, die zelf de verantwoordelijkheid dragen voor hun ontwikkeling. Daar moeten we dan ook maar eens op leren vertrouwen. Dat vergt best een cultuuromslag en dat gaat stapje voor stapje. We maken theoretische toetsen over het algemeen niet verplicht, met een paar uitzonderingen zoals reanimatie. Maar eigenlijk gaan we ervan uit dat de medewerker zich verantwoordelijk genoeg voelt.

    Een dergelijk systeem bestond nog niet, dus we realiseerden ons dat we met CAPP LMS in feite een ontwikkeltraject aangingen. Er is hard gewerkt en uiteindelijk hebben we een product dat een flexibele omgeving biedt, waar we veel functionaliteiten aan toe hebben kunnen voegen en onze visie op leren ondersteunt.

    De samenwerking met Defacto verloopt heel goed. Ik vind het heel prettig om met elkaar kritisch maar constructief discussies te kunnen voeren, om uiteindelijk iets neer te zetten wat goed werkt voor de gebruikers. Want daar draait het uiteindelijk om.

    Ruud Gaasbeek
    Ruud Gaasbeek
    Contentmanager digitale leeromgeving
  • In 2019 hebben wij de overstap gemaakt naar CAPP LMS van Defacto. Dit was een heftige periode, omdat het contract met onze huidige leverancier afliep en wij tijdig aan de slag moesten met het nieuwe LMS. Dankzij de inzet van onze eigen mensen en de deskundige ondersteuning van Defacto hebben wij naadloos de overstap kunnen maken.

    Wij gebruiken het LMS in combinatie met het Kwaliteitspaspoort om de kwaliteit van zorg te borgen en de vakbekwaamheid van onze medewerkers aan te tonen. Alle verplichte scholingsactiviteiten zijn opgenomen in het Kwaliteitspaspoort, zodat iedere individuele medewerker kan zien wat hij of zij moet doen. Het is heel prettig dat zowel medewerkers als leidinggevenden in één oogopslag de status kunnen zien en dat we dit ook eenvoudig op alle niveaus aan accrediterende instanties kunnen aantonen.

    Een belangrijke reden waarom we voor CAPP LMS hebben gekozen is de eigen verantwoordelijkheid van medewerkers. Dit is wel een cultuuromslag, omdat het medewerkers op een andere manier naar hun scholingsverplichtingen laat kijken. Doordat medewerkers zelf de regie kunnen nemen over hun ontwikkeling, biedt het voor ons een oplossing voor verschillende uitdagingen, zoals duurzame inzetbaarheid maar ook het behoud van personeel.

    CAPP LMS ziet er modern en aantrekkelijk uit en werkt intuïtief, zoals je verwacht van hedendaagse SaaS-software. Voor de gebruiker is CAPP LMS een enorme verbetering. Je vindt, mede dankzij de goede zoekfuncties, gemakkelijk en snel waar je naar op zoek bent. Ook is het erg fijn dat we vanuit de software rechtstreeks met de Service & Support van Defacto kunnen chatten. Door deze korte lijnen kunnen vragen snel afgehandeld worden.

    Desiree Hintzen
    Desiree Hintzen
    Teamleider HRD
  • Het fijnste aan de samenwerking met de mensen van Defacto is dat we al zo lang zulk intensief contact hebben, dat je weet dat je van elkaar op aan kunt. Door dit vertrouwen is er ook ruimte voor een kritische noot. In de loop van de jaren hebben we zo’n goed contact opgebouwd dat je dat niet zomaar even aan de kant zet.

    Heel prettig is het ook dat de mensen aan de toon van een mailtje of telefoontje al aanvoelen of iets dringend is of niet en ze staan daarmee altijd voor je klaar. Kortom: een hele plezierige samenwerking.

    Marieke van Kernebeek
    Marieke van Kernebeek
    Office Manager