Blog – leren en ontwikkelen

  1. Product-update februari: eigen video's gebruiken, visualisatie leerinspanningen en autorisatiematrix
  2. UMCG ontwikkelt educatieve film in samenwerking met Defacto

    UMCG ontwikkelt educatieve film in samenwerking met Defacto

    Het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) heeft in samenwerking met Defacto een educatieve film ontwikkeld, waarin centraal staat hoe verpleegkundigen dienen te handelen bij een patiënt met een pneumothorax (klaplong). Op vrijdag 21 februari vond de feestelijke première plaats. Lees verder

    Michel Lusthof Michel Lusthof | | Leestijd: ± 2 min.
  3. Verantwoording Kwaliteitsimpuls personeel ziekenhuizen (KiPZ) met CAPP LMS

    Verantwoording Kwaliteitsimpuls personeel ziekenhuizen (KiPZ) met CAPP LMS

    Met de speciale subsidieregeling Kwaliteitsimpuls personeel ziekenhuizen (KiPZ) investeert u in het strategisch opleiden van uw personeel. CAPP LMS van Defacto kan organisaties hierin op verschillende manieren ondersteunen. In dit artikel leest u alles wat voor CAPP LMS-gebruikers van belang is. Lees verder

    Joost Bakhuizen Joost Bakhuizen | | Leestijd: ± 1 min.
  4. Een theeplankje in elke koffiecorner met CAPP Agile Learning

    Een theeplankje in elke koffiecorner met CAPP Agile Learning

    Bij Defacto ondersteunen we regelmatig initiatieven die iets voor de maatschappij willen betekenen. Onlangs zijn we een samenwerking aangegaan met Het Theezaakje, een sociale onderneming uit Nijmegen gericht op de arbeidsparticipatie van jongeren. Wij zijn het eerste bedrijf waar hun speciale theeplank in de koffiecorner staat. Zij gebruiken CAPP Agile Learning voor het inwerken van hun medewerkers. Lees verder

    Michel Lusthof Michel Lusthof | | Leestijd: ± 2 min.
  5. Hoe CAPP LMS de verantwoordingslast voor SectorplanPlus-subsidies verlicht
  6. Product-update januari: uitbreiding events-functionaliteit en veel verbeteringen certificaten
  7. Productupdate december: clusters, eventinschrijvingen en e-learning resultaten
  8. Van SCORM naar LTI in CAPP LMS: een terugblik

    Van SCORM naar LTI in CAPP LMS: een terugblik

    Bij de ontwikkeling van het nieuwe CAPP LMS hebben we besloten te stoppen met de ondersteuning van SCORM voor e-learningmateriaal. Inmiddels zijn we zo'n twee jaar verder en kijken we terug op dit besluit met Gerwin Veenstra, een van onze productmanagers. Lees verder

    Gerwin Veenstra Gerwin Veenstra | | Leestijd: ± 4 min.
  9. Learning Analytics onderstrepen succes LXP aanpak CAPP LMS

    Learning Analytics onderstrepen succes LXP aanpak CAPP LMS

    In onze vorige nieuwsbrief schreven we over een toename in engagement van 40 procent door nieuwe CAPP LMS-klanten. In dit blog zoomen we verder in op het verschil tussen klanten met de oude (versie 11) en de nieuwe (versie 12) van ons LMS. Ook kijken we naar de ontwikkeling in gebruik van CAPP 12-klanten in een specifieke periode. De Learning Analytics in CAPP LMS onderstrepen het succes van onze focus op het verbeteren van de Learning Experience (LXP). Lees verder

    Joost Bakhuizen Joost Bakhuizen | | Leestijd: ± 2 min.
  10. Zet CAPP LMS in voor onboarding nieuwe medewerkers

    Zet CAPP LMS in voor onboarding nieuwe medewerkers

    De juiste onboarding van nieuwe medewerkers is van belang om als werkgever aantrekkelijk te zijn en nieuwe medewerkers aan je te binden. Maar vaak is een onboarding/inwerkprogramma tijdsintensief en kost het onboarden van medewerkers veel tijd (en daarmee geld). CAPP LMS verlaagt de uitval van nieuwe medewerkers, verhoogt hun inzetbaarheid en maakt het hele proces efficiënt en meetbaar. Lees verder

    Bastiaan Barelds Bastiaan Barelds | | Leestijd: ± 1 min.