Blog – leren en ontwikkelen

  1. Zorg dat leren voor je werkt!

    Zorg dat leren voor je werkt!

    Een intrigerende slogan die de MUMC+ Academie gebruikt als leidraad voor haar leer- en ontwikkelbeleid. Tijdens een klantbijeenkomst begin dit jaar heeft Michel van Zandvoort, directeur van de Academie zijn visie en de gekozen aanpak toegelicht. In... Lees verder

  2. Help! Mijn e-learningmodule werkt niet!

    Help! Mijn e-learningmodule werkt niet!

    SCORM Sores – een eenvoudig stappenplan op je probleemanalyse E-Learning modules. Iedere organisatie heeft er tegenwoordig wel een paar. En elke organisatie die e-learning modules heeft, heeft er ook wel eens problemen mee. Modules die niet opstarten... Lees verder

  3. Zelfsturende teams ondersteunen met het CAPP Kwaliteitspaspoort
  4. Zelfsturende teams, een hot topic in de zorg!
  5. Nieuw geleerd, nieuw gedaan

    Nieuw geleerd, nieuw gedaan

    We doen het allemaal: meegaan met de trends van vandaag de dag. Je moet natuurlijk wel een beetje bij blijven. Om hierin mee te gaan ervaar ik een continu veranderende voorkeur in het gebruik van apps, programma's en multimedia. Ik kan me nog goed... Lees verder

  6. Wetswijziging meldplicht datalekken

    Wetswijziging meldplicht datalekken

    Per 1 januari 2016 heeft een wetswijziging de meldplicht datalekken strenger gemaakt. In het kort houdt het in dat u verplicht bent om bij inbreuk op de beveiliging (de zogeheten datalekken) deze te melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens (tot vorig... Lees verder

  7. Eerste Defacto Gebruikersoverleg 2016
  8. Van controleren naar faciliteren

    Van controleren naar faciliteren

    In mijn vorige blog heb ik gepleit voor het terugbrengen van toetsen naar de werkvloer. Het maken van deze beweging met uw organisatie betekent niet alleen een verandering van toetsingsprocedure, maar eveneens het terugleggen van de verantwoordelijkheid... Lees verder

  9. Snelkookpan-implementatie bij de gemeente Den Haag - in twee weken uit en thuis!
  10. Drie redenen om meer intercollegiaal te toetsen