Blog – leren en ontwikkelen

  1. Product-update mei: nieuwe zoekfunctie CAPP LMS, verbeterde CAPP Agile-integratie en meer
  2. Ouderenorganisatie ZINN maakt geaccrediteerde e-learning voor kwaliteitsregister V&VN
  3. Gaan EPA's de acute zorgproblematiek van Diederik Gommers oplossen?

    Gaan EPA's de acute zorgproblematiek van Diederik Gommers oplossen?

    Nu de daling van het aantal coronapatiënten op de intensive cares gestaag doorzet, is het tijd om vooruit te kijken: hoe bereidt de zorg zich voor op een mogelijke tweede golf besmettingen? Dit vraagt niet alleen om samenwerking, maar ook om nieuwe manieren van opleiden. EPA’s kunnen de acute problematiek waar Diederik Gommers en zijn collega’s voor staan mogelijk helpen oplossen. Lees verder

    Michel | | Leestijd: ± 2 min.
  4. Onboarding in coronatijdperk vraagt om schaalbare digitale oplossingen
  5. Wat is e-learning?

    Wat is e-learning?

    E-learning is typisch zo’n begrip waar veel onduidelijkheid over bestaat. Sommige mensen associëren e-learning vooral met complexe en interactieve leermethoden, voor anderen ligt de nadruk meer op zelfstudie met behulp van computers. Doordat iedereen een eigen invulling geeft aan E-learning, is het een containerbegrip geworden. In dit blog leggen we uit wat e-learning is en, nog belangrijker, wat u ermee kunt. Lees verder

    Michel | | Leestijd: ± 3 min.
  6. Wat we over leren in coronatijd kunnen leren

    Wat we over leren in coronatijd kunnen leren

    Het coronavirus heeft een enorme impact op hoe we werken, leven en leren. Tegelijkertijd zijn we nog nooit zo massaal met leren bezig geweest. In de zorg en in het onderwijs, thuis, maar vooral online. Hoe moeilijk deze tijd ook is, het biedt ook een kans om te kijken naar hoe we samenwerken en leren. Want dat we daar veel van kunnen leren, is iets waar we nu en in de toekomst veel aan zullen hebben. Lees verder

    Michel | | Leestijd: ± 2 min.
  7. In the mix met blended learning

    In the mix met blended learning

    Blended learning betekent letterlijk ‘gemengd leren.’ Daar kunnen we ons allemaal wel wat bij voorstellen. Maar is het zo simpel als verschillende onderwijsmethodes in een blender gieten en het resultaat voorschotelen? Lees verder

    Michel | | Leestijd: ± 3 min.
  8. Coronacrisis onderstreept belang digitaal leren in (zorg)organisaties

    Coronacrisis onderstreept belang digitaal leren in (zorg)organisaties

    De coronacrisis stelt veel (zorg)organisaties voor verschillende uitdagingen. Zo zijn fysieke bijeenkomsten en trainingen voorlopig niet mogelijk en is er grote behoefte aan snel kunnen inspelen op veranderingen, bijvoorbeeld door het maken en delen van relevante leercontent waarmee personeel snel bij- of omgeschoold kan worden. Hoewel we nog maar aan het begin van de crisis staan, onderstreept de situatie nu al het belang van digitaal leren. Lees verder

    Michel | | Leestijd: ± 1 min.
  9. Product-update februari: eigen video's gebruiken, visualisatie leerinspanningen en autorisatiematrix
  10. UMCG ontwikkelt educatieve film in samenwerking met Defacto

    UMCG ontwikkelt educatieve film in samenwerking met Defacto

    Het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) heeft in samenwerking met Defacto een educatieve film ontwikkeld, waarin centraal staat hoe verpleegkundigen dienen te handelen bij een patiënt met een pneumothorax (klaplong). Op vrijdag 21 februari vond de feestelijke première plaats. Lees verder

    Michel | | Leestijd: ± 2 min.