Blog – leren en ontwikkelen

  1. Onboarding in coronatijdperk vraagt om schaalbare digitale oplossingen
  2. Wat is e-learning?

    Wat is e-learning?

    E-learning is typisch zo’n begrip waar veel onduidelijkheid over bestaat. Sommige mensen associëren e-learning vooral met complexe en interactieve leermethoden, voor anderen ligt de nadruk meer op zelfstudie met behulp van computers. Doordat iedereen een eigen invulling geeft aan E-learning, is het een containerbegrip geworden. In dit blog leggen we uit wat e-learning is en, nog belangrijker, wat u ermee kunt. Lees verder

    Michel | | Leestijd: ± 3 min.
  3. Wat we over leren in coronatijd kunnen leren

    Wat we over leren in coronatijd kunnen leren

    Het coronavirus heeft een enorme impact op hoe we werken, leven en leren. Tegelijkertijd zijn we nog nooit zo massaal met leren bezig geweest. In de zorg en in het onderwijs, thuis, maar vooral online. Hoe moeilijk deze tijd ook is, het biedt ook een kans om te kijken naar hoe we samenwerken en leren. Want dat we daar veel van kunnen leren, is iets waar we nu en in de toekomst veel aan zullen hebben. Lees verder

    Michel | | Leestijd: ± 2 min.
  4. In the mix met blended learning

    In the mix met blended learning

    Blended learning betekent letterlijk ‘gemengd leren.’ Daar kunnen we ons allemaal wel wat bij voorstellen. Maar is het zo simpel als verschillende onderwijsmethodes in een blender gieten en het resultaat voorschotelen? Lees verder

    Michel | | Leestijd: ± 3 min.
  5. Coronacrisis onderstreept belang digitaal leren in (zorg)organisaties

    Coronacrisis onderstreept belang digitaal leren in (zorg)organisaties

    De coronacrisis stelt veel (zorg)organisaties voor verschillende uitdagingen. Zo zijn fysieke bijeenkomsten en trainingen voorlopig niet mogelijk en is er grote behoefte aan snel kunnen inspelen op veranderingen, bijvoorbeeld door het maken en delen van relevante leercontent waarmee personeel snel bij- of omgeschoold kan worden. Hoewel we nog maar aan het begin van de crisis staan, onderstreept de situatie nu al het belang van digitaal leren. Lees verder

    Michel | | Leestijd: ± 1 min.
  6. Product-update februari: eigen video's gebruiken, visualisatie leerinspanningen en autorisatiematrix
  7. UMCG ontwikkelt educatieve film in samenwerking met Defacto

    UMCG ontwikkelt educatieve film in samenwerking met Defacto

    Het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) heeft in samenwerking met Defacto een educatieve film ontwikkeld, waarin centraal staat hoe verpleegkundigen dienen te handelen bij een patiënt met een pneumothorax (klaplong). Op vrijdag 21 februari vond de feestelijke première plaats. Lees verder

    Michel | | Leestijd: ± 2 min.
  8. Kwaliteitsimpuls Personeel Ziekenhuizen (KiPZ) met CAPP LMS

    Kwaliteitsimpuls Personeel Ziekenhuizen (KiPZ) met CAPP LMS

    Met de speciale subsidieregeling Kwaliteitsimpuls personeel ziekenhuizen (KiPZ) investeert u in het strategisch opleiden van uw personeel. CAPP LMS van Defacto kan organisaties hierin op verschillende manieren ondersteunen. In dit artikel leest u alles wat voor CAPP LMS-gebruikers van belang is. Lees verder

    Joost Bakhuizen Joost Bakhuizen | | Leestijd: ± 1 min.
  9. Een theeplankje in elke koffiecorner met CAPP Agile Learning

    Een theeplankje in elke koffiecorner met CAPP Agile Learning

    Bij Defacto ondersteunen we regelmatig initiatieven die iets voor de maatschappij willen betekenen. Onlangs zijn we een samenwerking aangegaan met Het Theezaakje, een sociale onderneming uit Nijmegen gericht op de arbeidsparticipatie van jongeren. Wij zijn het eerste bedrijf waar hun speciale theeplank in de koffiecorner staat. Zij gebruiken CAPP Agile Learning voor het inwerken van hun medewerkers. Lees verder

    Michel | | Leestijd: ± 2 min.
  10. Hoe CAPP LMS de verantwoordingslast voor SectorplanPlus-subsidies verlicht